Kalite Yönetim Birimi;
Acil sağlık hizmetlerinde Kalite Standartlarının yükseltilmesi amacıyla yürütülen çalışmaları içerir.
Kalite yönetim birimi, sağlıkta kalite standartlarının uygulanmasını organize ederek, takibini yapar.
İl Ambulans Servisi Başhekimliğinde kalite direktörlüğü, kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmektedir.
Kurumsal öz değerlendirmelerin yönetilmesi, kalite direktörlüğü birimi tarafından gerçekleştirilmektedir.
İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçler yönetilmektedir.
Hasta ve çalışanların geri bildirimlerinin alınmasına yönelik çalışmalar(anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, görüş, öneri ve şikayetlerin alınması gibi)yönetilmektedir.
Döküman yönetiminin sağlanması, kalite birimi tarafından gerçekleştirilmektedir.
Kalite göstergelerine yönelik süreçlerin yönetimini kalite direktörlüğü yapmaktadır.